W tym wpisie dowiesz się jak do swojej diety w łatwy sposób wprowadzić olej konopny, masełko konopne czy nasiona konopi siewnych.

Oprócz ekstraktu z CBD czy picia naparu z liści jest jeszcze cały wachlarz możliwości, w jaki możemy wprowadzić konopie do naszej diety 😉

Kiedy mamy już świadomość, jakimi wspaniałymi roślinami są konopie warto skorzystać z pełnego spektrum ich właściwości.

Olej konopny

Wytwarzany jest z nieprażonych ziaren konopi (jak wytwarzamy nasz olej ;). Charakteryzuje się piękny ciemnozielony kolorem, gdyż nie jest rafinowany oraz jest tłoczony na zimno. W składzie znajdziemy dużo kwasów omega 3 i 6 (tych samych, z których znane są ryby). W smaku wyczuwalna jest orzechowa nuta.
Taki olej koniecznie trzeba przechowywać w lodówce i spożyć w przeciągu kilku tygodni od momentu wytłoczenia.

Konopie w kuchni 1

Oleju konopnego nie podgrzewamy – używamy go do dań na zimno. Jako składnik dressingu do sałatek, przygotowaniu dipów lub past kanapkowych.

Możemy go bez problemu podmienić za oliwę, jednak pamiętajmy, że jego orzechowy posmak będzie wyczuwalny. Żeby skomponował się w sałatce możemy dodać do niej prażone orzechy włoskie lub laskowe.

Przepis na dressing

Ze względu na swój orzechowy posmak możemy go dodać również do przepisów na słodko (ale takich, które nie wymagają pieczenia), np. do trufli z daktyli.

Przepis na trufle czekoladowe

Masełko konopne

Może być przygotowane na bazie każdego tłuszczu. Susz z kwiatostanów aktywujemy przez podpieczenie, a następnie gotujemy w tłuszczu na małym ogniu przez kilka godzin. Nasza wersja masełka jest na oleju kokosowym.

Konopie w kuchni 2

Możemy go użyć jako zamiennik masła do kanapek, dodatek do porannej owsianki lub składnik na ciasteczka konopne.

Przepis na ciasteczka

Ewentualnie możecie kupić ciasteczka w naszym sklepie

Nasiona konopi

Możemy podzielić na prażone / nieprażone oraz łuskane / niełuskane. Oprócz dużej zawartości kwasów tłuszczowych omega 3 i 6 są bogate w białko (najlepsze ze wszystkich roślin na świecie, gdyż szybko się wchłania i nie powoduje wzdęć) oraz błonnik (rozpuszczalny i nierozpuszczalny). Są również źródłem witaminy E oraz magnezu, fosforu, cynku i żelaza.

Konopie w kuchni 3

Łuskane nasiona konopi idealnie nadają się do wykonania mleka konopnego – wystarczy zmiksować wodę (0,5 szklanki nasion na 1,5 szklanki wody oraz łyżeczką miodu). Kiedy dodamy mniejszą ilość wody oraz łyżeczkę soku z cytryny otrzymamy gęsty krem, który może z powodzeniem zastąpić nam śmietanę czy jogurt w przepisach.

Przepis na gęsty sos na bazie łuskanych nasion

page1image21232page1image21392

Niełuskane nasiona sprawdzają się idealnie jako posypka do sałatek, smoothies, owsianek czy jako chrupki dodatek do ciasteczek, czy granoli.
Sprawdzają się nawet same jako przekąską. Kiedy pierwszy raz ich spróbowaliśmy, zjedliśmy całe opakowanie w przeciągu jednego dnia! Dla Was radzimy większy umiar 😉

Link do granoli

_______________________________________________________

Masz własny przepis z wykorzystaniem konopi? Napisz o nich w komentarzu 🙂